Jeżeli brak dostępu do Internetu stanowi poważane utrudnienie konsument nie musi się godzić na kłopoty z połączeniem. Podstawowym uprawnieniem, które przysługuje zgodnie z przepisami prawa telekomunikacyjnego - ustawa z dnia 24 sierpnia 1997r. prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) jest prawo do wniesienia reklamacji. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 abonamentu za każdy dzień, w którym klient był pozbawiony łączności z Internetem. Dla wielu osób Internet to medium, konieczne w prowadzeniu działalności zarobkowej czy narzędzie pracy. Jeśli w wyniku trudności w połączeniu z Internetem klient poniósł straty, może dodatkowo domagać się również odszkodowania.
W razie odmowy uznania zasadności reklamacji można skorzystać z postępowania polubownego przed prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub też wystąpić na drogę postępowania sądowego
Najkorzystniej byłoby wystąpić po wyczerpaniu postępowania do UKE z uwagi na fakt, iż postępowanie mediacyjne jest całkowicie bezpłatne a rozstrzygnięcia są wiążące dla operatora. W razie stwierdzenia rażących uchybień Prezes UKE ma prawo nałożyć karę na Operatora.